Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most na Bugu czeka na remont. Zgłosiło się dwóch wykonawców

OPRAC.:
Marta Chmielińska
Marta Chmielińska
Na moście na Bugu obowiązuje ruch wahadłowy i zakaz poruszania się samochodów nienormatywnych o masie powyżej 40 ton
Na moście na Bugu obowiązuje ruch wahadłowy i zakaz poruszania się samochodów nienormatywnych o masie powyżej 40 ton GDDKiA
Od początku lutego na drodze krajowej nr 19 występują utrudnienia, problemem jest uszkodzony most na Bugu w miejscowości Turna Mała. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie koniecznego remontu, na który wpłynęły dwie oferty - jedna za ponad pół miliona i druga znacznie wyższa.

Od 7 lutego na moście w Turnie Małej zamknięty jest pas w kierunku Lublina, obowiązuje ruch wahadłowy oraz ograniczenie prędkości poruszania się pojazdów do 30 km/h. Uszkodzenie liny sprężającej całą konstrukcję ma wpływ na nośność obiektu i dlatego nie jeżdżą tamtędy także pojazdy nienormatywne o masie powyżej 40 ton.

Na ogłoszony 16 lutego przetarg wpłynęły dwie oferty:

  • VSL POLSKA - za 848 085 zł
  • B4 - za 553 871 zł

Oferty obejmują wymianę uszkodzonej liny stalowej, sprężającej konstrukcję mostu, wraz z elementami towarzyszącymi. Prace muszą zakończyć się w ciągu 110 dni od podpisania umowy, które planowane jest na kwiecień.

Most powstał latach 1949-1952, a do jego budowy wykorzystano elementy stalowe pochodzące z demontażu różnych mostów, uszkodzonych w czasie II wojny światowej na terenie Polski. Obiekt mierzy 295 metrów i składa się na niego dziewięć przęseł. Od momentu powstania był kilkukrotnie remontowany i przebudowywany.

Ostatnio w latach:

  • 2001 - wzmocniono konstrukcję stalową mostu; wymieniono liny sprężające przęsła kratowe z jazdą dołem - zwiększono średnicę lin z 35,5 mm na 45,5 mm i zwiększono siłę sprężającą,
  • 2008-2009 - wymieniono bariery ochronne, ekrany osłonowe z blachy zamontowane na przęsłach kratowych z jazdą dołem,
  • 2014 - wymienione zostały urządzenia dylatacyjne nad podporami (4 szt.) oraz wymieniona została nawierzchnia jezdni na części obiektu; wykonano zabezpieczenie antykorozyjne stali balustrad na przęśle nr 1, łożysk oraz lin sprężających na całym moście,
  • 2017 - wymieniono urządzenia dylatacyjne (2szt.),
  • 2021-2022 - wymieniono warstwę ścieralną nawierzchni na całym moście, wyremontowano konstrukcję stalową dźwigarów i balustrad, ustawiano bramownicę na najazdach na obiekt.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na siemiatycze.naszemiasto.pl Nasze Miasto