Budowa łącznika zakładów w Blachowni z północną obwodnicą jest na etapie projektowania.
Od początku budowa wzbudza emocje. Przede wszystkim będzie to bardzo duży wydatek dla miasta, szacowany na około 50 milionów złotych (niektóre szacunki mówią o jeszcze wyższych kwotach). Ponadto mieszkańcy chcieliby, aby przebiegał jak najdalej od zabudowań.
Miejscy radni właśnie pochylili się nad problemem i zaproponowali przebieg trasy.
Na komisji infrastruktury zarekomendowali realizację wariantów 2, 3 lub 4. Wszystkie trzy, o długości 2,5-2,7 km, rozpoczynają się rondem na wylocie ul. Energetyków i biegną na wschód od Miejsca Kłodnickiego na granicy lasu.
Odrzucili tym samym propozycję nr 1, która przewiduje przebieg drogi bliżej zabudować Blachowni oraz wspomnianego Miejsca Kłodnickiego.
- Ze względów społecznych i logistycznych chcielibyśmy, żeby łącznik był jak najdalej odsunięty od obu osiedli – zaznaczał zastępca prezydenta Artur Maruszczak.
Zarekomendowane warianty wymagają budowy mostów nad Kanałem Gliwickim i Kłodnicą. Odrzucony wariant nr 1 był tańszy o jedną trzecią – w tej wersji nie trzeba byłoby budować nowego mostu na Kanale Gliwickim - ale przebiegał najbliżej zabudowań.
Projektanci zaplanowali na wszystkich zaakceptowanych trasach ronda na ul. Przyjaźni/Strzeleckiej, Szpaków i na połączeniu z obwodnicą północną.
Ostateczny przebieg łącznika będzie znany po koniecznych uzgodnieniach i opracowaniu finalnej dokumentacji projektowej. Nastąpi to do lutego 2021 roku. Wtedy miasto wyłoni wykonawcę, który wykona łącznik do czasu oddania do użytku obwodnicy północnej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w 2022 roku.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?